Известие

Collapse
No announcement yet.

Как да подобрим спирането на задни дискове с 276мм. диаметър!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Как да подобрим спирането на задни дискове с 276мм. диаметър!

    Колеги, пускам тая тема с цел да споделя опит. Отдавна се нервя, че задните накладки не покриват цялата площ на спирачния диск. Въпреки, че сложих рязани и дупчени дискове с нови накладки отзад, ми се искаше колата да спира още по-добре. Видях и на една Пловдивска небезизвестна Алфа по-големи дискове и още повече се запалих да правя интервенция.
    Накратко, взех стоманените гърбове на накладките и ги дадох на заварчик да ги навари от вътрешна страна. После ги отърках с ракетата от пъпките от заварките и ги дадох на човек, който ми залепи по-голямо феродо върху цялата площ на новополучената метална част на накладката. После с едра шкурка направих успоредно феродото на задната част на накладката, където натиска буталцето.
    Разглобяването и монтажа са ясни.
    Интересно е, че от външна страна накладките монтирах без да пиля нищо. От вътрешна страна пилих накладката от вътрешна страна /с ракетата/ , понеже опираше в спирачния апарат. Като е махнат спирачния диск и са сложени ламаринките, по които се движат накладките, същите трябва да се движат, без да опират никъде, т.е. като се износва накладката , да не опре и да блокира.
    Не се наложи да въртя буталото, понеже старите накладки бяха 16 мм, а новите след шкуренето бяха на 14,5 мм.
    Прилагам снимки, там се вижда всичко.
    Алфите излизат в края на 97-ма година със задни дискове 251 мм. После дисковете стават /мисля, от 2002 г./ на 276 мм. Същите са на ГТ, Кросвагон и 147.
    Ползвах момента да сложа нов винт на мястото на скъсания, който държи предпазната ламарина от вътре. Разпробих със свредло 5,2 мм и нарязах отново резбата с метчик М6. сложих грес на новото болтче.
    Attached Files
    Alfa Romeo 156 SW 122kW 2004 DISTINCTIVE
    Lancia Y 1,2 8V 60к.с. 2001g. - на щерката
    Skoda 100S-в пенсия и КлиоI,1,4 Energy-продадено Opel kadet 1,3 LS sedan 1989 44kW 4 скорости-по неволя-пръдливия Ханс-продаден 0878316296и 0893569553

  • #2
    И цялата тази интервенция даде ли някакъв резултат, щото аз лично се съмнявам...
    www.t-auto.bg

    Носачи ATEC, Авточасти, Масла Bardahl, Motul, Castrol, Mobil < - клик

    Comment


    • #3
      Браво колега, доста си се постарал, но дали интервенцията е рентабилна ще кажеш след няколко хил.км.
      Fiat Bravo II 1.4 16v

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Ivanov_ Покажи съобщение
        И цялата тази интервенция даде ли някакъв резултат, щото аз лично се съмнявам...
        По-голяма площ на триене=на по-добро спиране . Аз на седана отпред съм със 305 мм , а от зад с 295 мм. Спирането е супер и със значително по-малко приложено усилие върху педала.Но да не забравяме че каквито и спирачки да слагаме , ако гумите са някакви спарфушени.нямя спиране .
        Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

        Comment


        • #5
          От какво са ти дисковете и апаратите отпред и отзад?
          www.t-auto.bg

          Носачи ATEC, Авточасти, Масла Bardahl, Motul, Castrol, Mobil < - клик

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Ivanov_ Покажи съобщение
            От какво са ти дисковете и апаратите отпред и отзад?
            Отпред дисковете са от GTA , апарати брембо но от по-малките за да не сменям 16ките,задни дискове от шаран,стокови апарати ,накладки от шаран /по-големи са и искат оразмеряване с флексу/

            ---------- Post added at 15:14 ---------- Previous post was at 15:11 ----------

            Първоначално публикувано от angelovi69 Покажи съобщение
            Колеги, пускам тая тема с цел да споделя опит. Отдавна се нервя, че задните накладки не покриват цялата площ на спирачния диск. Въпреки, че сложих рязани и дупчени дискове с нови накладки отзад, ми се искаше колата да спира още по-добре. Видях и на една Пловдивска небезизвестна Алфа по-големи дискове и още повече се запалих да правя интервенция.
            Накратко, взех стоманените гърбове на накладките и ги дадох на заварчик да ги навари от вътрешна страна. После ги отърках с ракетата от пъпките от заварките и ги дадох на човек, който ми залепи по-голямо феродо върху цялата площ на новополучената метална част на накладката. После с едра шкурка направих успоредно феродото на задната част на накладката, където натиска буталцето.
            Разглобяването и монтажа са ясни.
            Интересно е, че от външна страна накладките монтирах без да пиля нищо. От вътрешна страна пилих накладката от вътрешна страна /с ракетата/ , понеже опираше в спирачния апарат. Като е махнат спирачния диск и са сложени ламаринките, по които се движат накладките, същите трябва да се движат, без да опират никъде, т.е. като се износва накладката , да не опре и да блокира.
            Не се наложи да въртя буталото, понеже старите накладки бяха 16 мм, а новите след шкуренето бяха на 14,5 мм.
            Прилагам снимки, там се вижда всичко.
            Алфите излизат в края на 97-ма година със задни дискове 251 мм. После дисковете стават /мисля, от 2002 г./ на 276 мм. Същите са на ГТ, Кросвагон и 147.
            Ползвах момента да сложа нов винт на мястото на скъсания, който държи предпазната ламарина от вътре. Разпробих със свредло 5,2 мм и нарязах отново резбата с метчик М6. сложих грес на новото болтче.
            Ся в Събота ща разгледам , че и на комбо трябва да мисля за отзад нещо че няма симетрия нещо между предни и задни дискове
            Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

            Comment


            • #7
              Е как се е хванал тоя диск от Шаран? Не е ли с друго междуболтово? Стоковия апарат как е побрал толкова голям диск.... ебаси нещо не го виждам. Не казвам, че се съмнявам, да не ме разбереш погрешно.
              www.t-auto.bg

              Носачи ATEC, Авточасти, Масла Bardahl, Motul, Castrol, Mobil < - клик

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от Ivanov_ Покажи съобщение
                Е как се е хванал тоя диск от Шаран? Не е ли с друго междуболтово? Стоковия апарат как е побрал толкова голям диск.... ебаси нещо не го виждам. Не казвам, че се съмнявам, да не ме разбереш погрешно.
                Няма как да те разбера погрешно ,защото ми са на колата Иска си малко преправяне .
                Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

                Comment


                • #9
                  Нали знаете, че отзад спирачното усилие трябва да е по малко, спира се главно с предните дискове.
                  Не всички, които се скитат, са изгубени.

                  Comment


                  • #10
                    Хм, точно твоята Алфа визирам в първия пост.
                    Още нямам наблюдения. Колата ще я подкарам по-сериозно след 2 седмици, сега е в гараж в Търново.
                    Минал съм 20-ина километра и нямаше разлика отпреди. Вероятно по-голямата площ компенсира несработилите все още накладки към дисковете. Тепърва ще трупам впечатления, но съм убеден, че ефект ще има.
                    А в събота ще видиш Ланчата ми, щото ще идвам с нея на феста.
                    / И ще карам последен, дано не ме изгубите по пътя. /
                    Alfa Romeo 156 SW 122kW 2004 DISTINCTIVE
                    Lancia Y 1,2 8V 60к.с. 2001g. - на щерката
                    Skoda 100S-в пенсия и КлиоI,1,4 Energy-продадено Opel kadet 1,3 LS sedan 1989 44kW 4 скорости-по неволя-пръдливия Ханс-продаден 0878316296и 0893569553

                    Comment


                    • #11
                      Малко ми е неясен смисъла на това упражнение. Както каза колегата по-голямото спирачно усилие се пада на предните колела. С изправни и добре работещи предни спирачки задните не са от голямо значение. Колкото по-интензивно е спирането толкова повече тежест се пренася на предните колела.
                      Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
                      Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
                      Peugeot 508 RXH 02.2013

                      Comment


                      • #12
                        Дали зимата няма да има въртележки?
                        Не всички, които се скитат, са изгубени.

                        Comment


                        • #13
                          С ABS, ASR и VDC - eдва ли. Досега не е имало.
                          Целта е да си подобря времето на Калояново.
                          Alfa Romeo 156 SW 122kW 2004 DISTINCTIVE
                          Lancia Y 1,2 8V 60к.с. 2001g. - на щерката
                          Skoda 100S-в пенсия и КлиоI,1,4 Energy-продадено Opel kadet 1,3 LS sedan 1989 44kW 4 скорости-по неволя-пръдливия Ханс-продаден 0878316296и 0893569553

                          Comment


                          • #14
                            Слагай 4 бутално брембо тогава.
                            www.t-auto.bg

                            Носачи ATEC, Авточасти, Масла Bardahl, Motul, Castrol, Mobil < - клик

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от angelovi69 Покажи съобщение
                              С ABS, ASR и VDC - eдва ли. Досега не е имало.
                              Целта е да си подобря времето на Калояново.
                              И само ABS стига.Поне при мен няма проблеми . Но ако няма е проблем . Маджет на бегачката е с кантар който не бяха регулирали както трябва и се въртя заради задните спирачки.

                              ---------- Post added at 21:33 ---------- Previous post was at 21:15 ----------

                              Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                              Дали зимата няма да има въртележки?
                              Ако някой сложи по-големи задни дискове от предните ,може и да има въртележки,въпреки че ABC-са би трябвало да не позволи такъв сценарий.Но тогава няма да има по-добро спиране а обратно ,ще е по-лошо ,защото задните ще активират ABC-са. Поне така си мисля аз. Сега на вагона предните са 330мм. та съм замислил отзад да сложа нещо около 300-305 мм.
                              Alfa Romeo 156 2.4JTD , 156 SW 2.4 JTD ,156 SW 1.9 JTD , 156 SW 1.9 JTD Q4 ,147 1.9 JTD

                              Comment

                              Working...
                              X